Od kilku dni miałem niezwykłą przyjemność sprawdzić, jak w praktyce wygląda zabawa w grze FIFA 19. W porównaniu do roku ubiegłego nie miałem większych problemów z uruchomieniem produkcji, którą testowałem na laptopie z 8 GB pamięci RAM i kartą graficzną GeForce GTX 1050Ti. Wszystko postanowiłem sprawdzić w zalecanej przez producentów osprzętu rozdzielczości 1920x1080, mimo możliwości zmiany na 4K. Moją analizę rozpocznę jak zwykle od kwestii czysto graficznych. Tutaj widać lekki przeskok w porównaniu z 18-tką, głównie jeśli chodzi o małą nowość w postaci spersonalizowanego dla każdego kraju kąta głównej kamery podczas rozgrywania meczu, co jest niezwykle miłą rzeczą. Poza tym nowością, co jest oczywiste, jest w miarę wierne odzwierciedlenie rozgrywek europejskich UEFA. Liga Mistrzów i jej oprawa telewizyjna wygląda naprawdę dobrze, a jedynymi mankamentami są belki z wynikiem na początku meczu i po zdobyciu bramki; ponieważ pokazywana jest tam również minuta meczu, przydałoby się, żeby czas również był ruchomy, jak na tej, która pokazywana jest przez większość pojedynku. Z wielkim pietyzmem zadbano również o to, aby francuska Ligue 1 była na równi z ligami z Anglii, Niemiec, Hiszpanii i USA, bowiem i ona doczekała się oprawy rodem z telewizyjnych transmisji. Jedyny niedosyt mam tutaj, jeśli chodzi o Superpuchar UEFA, bowiem te zmagania nie doczekały się pełnej personalizacji i znowu w tym wypadku musimy patrzeć na domyślną skórkę. Po raz kolejny zadbano o nowe animacje związane z trybunami - kibice raz na jakiś czas robią sobie selfie, dodano większą losowość generowanych tekstur fanów, a najważniejszą zmianą jest dołożenie sektorówek - czasem są to hasła typu "Vamos Real, Hasta al Final!", ale najczęściej są to wielkie płachty z posturami zawodników, zarówno obecnie grających, jak i legend futbolu, co jest miłą odmianą. Poza tym, raz na jakiś czas widać powiewające flagi, ale ich wielką wadą jest fakt, że przy rozgrywce toczącej się w 60 klatkach na sekundę poruszają się one w 30 fpsach - typowy błąd techniczny, ale zapewne do poprawienia przy najbliższej aktualizacji. W pięciostopniowej skali warto za te zmiany przyznać ocenę 4,75. Do rozgrywki, jeśli myślimy o typowo arcade'owym sposobie zabawy, nie potrzeba na siłę szukać powodów do narzekania. Oczywiście, dodano wiele nowych animacji związanych z ruchem zawodników, gra delikatnie spowolniła, co mogłoby świadczyć o zbliżeniu do symulacji, ale z drugiej strono można bardzo dobrze bawić się, kiedy piłkarze z ogromną chęcią zabierają się za strzały z dystansu, szalone dryblingi, czy przewrotki i nożyce - dosłownie, jak połączenie produkcji od japońskiej konkurencji ze starą dobrą FIFą Street. Mógłbym nieco przyczepić się do tego, że niczym jak w edycji 14 nieco łatwiej stworzyć sobie okazję dzięki dośrodkowaniu i główce z najbliższej odległości, z którą nadal niezbyt żwawi bramkarze za bardzo sobie nie radzą. Obrońcy zaś niebywale męczą się z szybkim rozgrywaniem piłki - jeśli próbujemy "klepki", to w 75% jest pewne, że napastnik naszego zespołu pojawi się za chwilę na pozycji sam na sam z golkiperem. Niezwykłą ciekawostką jest nowy system precyzyjnych strzałów, który wymaga naprawdę sporo czasu, by się go nauczyć - jeśli zaś nie lubimy zmian, możemy go wyłączyć, co też sam uczyniłem po 50 minutach kolejnych przestrzelonych w głupi sposób prób kopnięcia futbolówki z dystansu. Do zalet zaliczę również animacje losowych zdarzeń, takich, jak np. trafienie zawodnika piłką w twarz, kiedy odruchowo dochodzi do zakrycia twarzy i sprawdzenia czy wszystko jest w porządku. Jest również ciekawy element dla miłośników taktyki w postaci modyfikowania detali w ustawieniu i formowaniu ataków dla różnych wariantów gry. Co więcej, każde nastawienie pozwala na zmianę pozycji piłkarzy i formacji, dzięki czemu za często nie musimy w trakcie zabawy wykonywać zbyt częstych przerw. W połączeniu z niektórymi trybami gry można uznać, że jest to naprawdę idealna imprezowa gra, stąd ocena rozgrywki jest bardzo wysoka, ponownie dałbym 4,75/5. Skoro o sposobach zabawy mowa, to jest wiele nowych które można ogrywać typowo podczas wieczornych posiedzeń z kolegami, myślę tu głównie o wymyślnych zasadach szybkich meczów. Poza standardową rozgrywką, możemy wybrać np. liczenie goli z dystansu za 2 punkty, zaliczanie wyłącznie trafień z główki i woleja, choć najlepsze wydają się "przetrwanie" i "bez zasad". W pierwszym gramy do pięciu zdobytych goli, a po każdym trafieniu, z boiska schodzi jeden losowo wybrany zawodnik z ekipy cieszącej się chwilę wcześniej z bramki. Drugi zaś pozwala na niezliczoną liczbę wślizgów, czy też pokonywania bramkarza mimo spalonej pozycji, co daje sporo frajdy, gdy obok nas jest jeszcze ktoś, kto postanowi się z nami zabawić. Najwięcej czasu poświęciłem jednak nowej edycji "Drogi do Sławy", której początek jest najpiękniejszym widokiem, jaki można sobie wymarzyć - mecz przeciwko Coventry City z lat 70-ch, gdzie potyczkę rozgrywamy Jimem Hunterem. Najwięcej radości sprawił powrót etatowego komentatora BBC i gier FIFA w latach 1995-2004, czyli Johna Motsona, bo on również dodaje sporo do klimatu. Pierwszy rozdział jest tym, przez który trzeba po prostu boleśnie przelecieć, bo wygląda na typowy tutorial, ale prawdziwa zabawa zaczyna się od drugiego, kiedy sami swobodnie możemy przełączać się pomiędzy trzema bohaterami. Mało! Możemy też manipulować osią czasu, ponieważ czasami przelecimy kilka miesięcy wprzód, by za moment cofnąć się o kilkanaście tygodni w naszej historii. Co więcej, mimo to, że mamy do czynienia z trzema różnymi historiami, widzimy różne punkty widzenia postaci na wydarzenia łączące całą ekipę. Sporo w tym roku opowiadania o rozgrywce offline'owej, ale nie można zapomnieć o zmianach w FIFA Ultimate Team, gdzie Sezony zastąpione zostały przez Division Rivals. Jako kwalifikator do FUT Champions jest to zmiana na dobre, aczkolwiek boli fakt, że mimo zagrania kilku testowych meczów system i tak w większości przydziela nas do ligi 5, co jest minusem. Dobrą wiadomością jest również dodanie wszystkich wersji Ikon do paczek, zamiast długiego czekania na SBC o wersję Prime. Za minusy muszę niestety uznać mikroskopijne dodatki w trybie kariery, przez co mamy do czynienia dosłownie z FIFą 18.1 pod tym względem. Za całokształt możliwości zabawy przyznaję 4/5. Na koniec zostawiam sobie oprawę audio. Większych zarzutów nie mam do ścieżki dźwiękowej zarówno całej gry, jak i "Drogi do Sławy", ponieważ tam naprawdę włożono sporo pracy, by stworzyć coś z gatunku "dla każdego coś miłego". Nieco gorzej jest z polskim dubbingiem - mimo dogrywek, komentarz Dariusza Szpakowskiego i Jacka Laskowskiego cierpi nadal na stałe dolegliwości z 18-tki, ciężko powiedzieć, czy jest to wina złego doboru kwestii przez system, czy też przesadzonej reżyserii. Jeszcze gorzej jest, jeśli chodzi o nowość, czyli polską wersję językową audio w "The Journey", bowiem niemal po pierwszych kilku cutscenkach nie dało się zbyt długo słuchać tego, jak zostało to wszystko stworzone - wszystko brzmi dosłownie zbyt sucho, stąd wybór wersji z napisami i kwestiami wypowiadanymi po angielsku daje nieco więcej radości z zabawy, stąd ocena 3,5/5 będzie najbardziej sprawiedliwą. Podsumowując, gra jest idealną dla tych, którzy uwielbiają pograć w nią sobie podczas weekendowych imprez, głównie z powodu arcade'owej rozgrywki i nowych metod zabawy. Mimo to, trochę znajdą w niej też miłośnicy taktyki i realizmu, głównie dzięki nowym licencjom i większemu naciskowi na taktykę. Kopię gry dostarczył wydawca - Electronic Arts Polska

Witajcie!

W popołudniowej wiadomości, którą opublikowano na blogu Sony PlayStation pojawiła się oficjalna informacja, iż wersja demonstracyjna gry FIFA 19 zostanie udostępniona 13 września (czwartek). Będzie w niej można zagrać dziesięcioma zespołami, a wszystko w otoczce Ligi Mistrzów UEFA z komentarzem Dereka Rae i Lee Dixona. Oprócz tego do dyspozycji otrzymamy fragment trybu "Droga do Sławy: Mistrzowie", w którym należy zaliczyć debiut Aleksem Hunterem w UEFA Champions League. Wszystko będzie można rozgrywać na Estadio Santiago Bernabeu i prawdopodobnie Wanda Metropolitano.

Lista drużyn dostępnych w wersji Demo gry FIFA 19:

- Manchester City,
- Manchester United,
- Paris Saint Germain,
- Bayern Monachium,
- Borussia Dortmund,
- Tottenham Hotspur,
- Juventus,
- Real Madryt,
- Atletico Madryt,
- AS Roma.

Witajcie!

Dzisiejszego popołudnia ekipa EA Sports oficjalnie ogłosiła listę wykonawców i utworów, które pojawią się w najnowszej edycji gry z serii FIFA. Po dłuższej przerwie powraca zespół Gorillaz, ale nie brakuje innych gwiazd, np. LSD w asyście Sii i Labryntha, oraz Childish Gambino. Całą listę można znaleźć TUTAJ.

Co więcej, jak co roku udostępniono aktualizowaną na bieżąco playlistę w serwisie Spotify.



Scieżkę dźwiękową do trybu "Droga do Sławy" skomponował zaś wielki Hans Zimmer. Życzymy miłych chwil spędzonych w klimatach muzyki z FIFy 19.

Witajcie ponownie!

Naprawdę sporo działo się w ciągu ostatnich dwóch dni co do nowości i licencyjnych nabytków w najnowszej grze z serii FIFA. Zaczynamy od prezentacji ostatniej części trylogii "Droga do Sławy".

Tym razem naszym zadaniem będzie jeszcze bardziej obszerne kontrolowanie historii trzech osób - Aleksa Huntera, który przechodzi w nowej części do Realu Madryt, Danny'ego Williamsa, oraz przyrodniej siostry gracza z numerem 29 - Kim. W ostatnim rozdziale będziemy pomagać jej w zdobyciu Mistrzostwa Świata Kobiet. Jako, że fabuła będzie rozgrywać się równolegle, będziemy przełączać się między bohaterami.

W poniedziałkowe popołudnie ogłoszono zaś listę drużyn, które pojawią się w Reszcie Świata. W tym gronie są również niektóre rosyjskie kluby, bowiem Premier Liga będzie dostępna na wyłączność w grach od KONAMI. Oto wszystkie ogłoszone do tej pory ekipy Reszty Świata: Lokomotiw Moskwa, CSKA Moskwa, Spartak Moskwa (Rosja), Viktoria Pilzno, Sparta Praga, Slavia Praga (Czechy), Dynamo Kijów (Ukraina), Dinamo Zagrzeb (Chorwacja). Dzięki tym nabytkom możliwe jest, iż po raz pierwszy w historii gier od EA wszystkie ekipy Ligi Mistrzów UEFA będą posiadać prawdziwe nazwy, koszulki, herby i nazwiska zawodników.

Witajcie!

Przed kilkudziesięcioma minutami włoski oddział Electronic Arts i Lega Serie A ogłosiły, że w najnowszej odsłonie gry z serii FIFA pojawi się w pełni licencjonowana najwyższa włoska klasa rozgrywkowa. Jest to powrót owej licencji po dwóch latach przerwy - prawdopodobnie obejmie ona również oficjalną oprawę telewizyjną w nadchodzącej, lub przyszłorocznej części gry.

W najbliższych kilku dniach odbywać się będą targi Gamescom, podczas których oficjalnie podane zostaną nowości co do trybu kariery i wirtualnych klubów. Poza tym poznamy kolejne nowe nabytki licencyjne, w tym uprawniający do pełnego pakietu telewizyjnego francuskiej Ligue 1.

Witajcie!

W sobotnie popołudnie podczas finału Mistrzostw Świata FIFA Ultimate Team ujawniono kilka nowych elementów, które pojawią się w najnowszej edycji gry piłkarskiej od EA Sports. Oto i one:

- Potwierdzono przecieki na temat nowych sposobów rozgrywania szybkich meczów. Oprócz wspomnianych przed kilkoma tygodniami pojedynczymi szybkimi meczami, potyczkami z oprawą Ligi Mistrzów, graniem a'la play-offy, czy dwumeczami, dodano tzw. House Rules. Jest to zakładka, gdzie można zagrać na kilka różnych sposobów:

a) Gole zza pola karnego liczone są za 2,
b) Po każdej strzelonej bramce przez nasz zespół, jeden zawodnik tej ekipy zostaje zdjęty z boiska,
c) Zaliczane są wyłącznie bramki strzelone głową, lub z woleja (warunkowo dopuszcza się trafienia z rzutów wolnych i karnych),
d) Mecz zostaje przerwany w momencie, gdy jedna drużyna zdobędzie określoną liczbę bramek,
e) "No rules", czyli nie ma spalonych, rzutów wolnych i kartek.

Poza tym, zamiast pojedynczego meczu Ligi Europy postanowiono dodać możliwość zagrania finału wybranych rozgrywek pucharowych, m.in. FA Cup, DFB Pokal, Ligi Mistrzów, czy UEFA Europa League.

- W FIFA Ultimate Team dodano nowy kwalifikator do FUT Champions, czyli Division Rivals. Na początku rozgrywamy kilka meczów kontrolnych, które pozwolą systemowi dokooptować nas do danej ligi na podstawie umiejętności i wyników. Im więcej punktów doświadczenia posiadamy, tym większa szansa na awans do wyższej dywizji. Najlepsi zawodnicy każdej z nich kwalifikują się do ligi weekendowej, a także otrzymują nagrody w postaci paczek i monet,
- Ogłoszono kilka nowych Ikon, które pojawią się w paczkach FUT. Są to: Raul Gonzalez Blanco (Hiszpania), Eusebio (Portugalia) Rivaldo (Brazylia), Johan Cruijff (Holandia), Frank Lampard i Steven Gerrard (Anglia).

W ciągu najbliższych kilku dni powinniśmy dowiedzieć się nieco więcej na temat nowości w trybie kariery, listy utworów, które pojawią się w grze, czy też poznać listę nowych lig i zespołów. Zapewne potwierdzona zostanie pełna licencja dla rozgrywek we Włoszech, oraz chińskiej CSL.

Witajcie!

W godzinach popołudniowych ekipa EA Sports wypuściła niczym serię z AK-47 masę klipów video przedstawiających rozgrywkę, oraz wiadomości na temat "nowości".

Na pierwszy ogień wyszła prezentacja systemu Active Touch, który umożliwia jeszcze większą kontrolę nad futbolówką, niż do tej pory, poprzez dodanie nowych sposobów przyjęcia piłki, zwodów, czy uników. Coś w stylu systemu przyjęcia z FIFy 2005.



Klip ten potwierdza, że w angielskiej wersji językowej będziemy mieli do czynienia z dwoma duetami komentatorów - dotychczasowym (Martin Tyler i Alan Smith) dla większości rozgrywek i turniejów, oraz nowym (Derek Rae i Lee Dixon), który pojawi się podczas spotkań w europejskich pucharach (Liga Mistrzów, Liga Europy i Superpuchar UEFA).

Chwilę później naszym oczom ukazał się klip przedstawiający zupełnie nowe podejście do taktyki. Każde ustawienie ma wstępnie spersonalizowany plan rozgrywania meczu (np. zagęszczenie w środku pola, czy szybkie kontrataki), które w trakcie rozgrywania każdego pojedynku będzie można modyfikować przy użyciu zaawansowanego edytora. Do współpracy przy tym elemencie zaproszono kilku szkoleniowców z Premier League.



Na koniec największa zmiana, która może być elementem bardzo długiego obywania się z nią - Timed Finishing. Polegać ma na tym, że przycisku strzału użyjemy 2 razy - najpierw w celu dostosowania siły, później, w momencie zetknięcia się nogi z piłką, kiedy to zadecyduje się sprawa celnego, lub zmarnowanego kopnięcia. Będzie on obsługiwany na dwa sposoby - w przypadku włączenia Trenera otrzymamy pasek z dwiema kreskami, które trzeba zatrzymać w odpowiednim momencie, by strzał się powiódł; ewentualnie będziemy musieli zwracać uwagę na znacznik zawodnika, który trzeba będzie obserwować, bowiem gdy zaświeci się zielony kontur, będziemy musieli od razu wykonać uderzenie.

Witajcie!

Im bliżej premiery nowej edycji gry z serii FIFA, tym więcej się dowiadujemy, nie tylko ze źródeł oficjalnych. 4 sierpnia zostaną przekazane informacje na temat nowych opcji w trybie Szybkiego Meczu. Będzie ich kilka, niczym w konkurencyjnym produkcie pewnej firmy z Japonii. Pora je przedstawić!

- Standardowy Szybki Mecz - znana od wielu lat opcja - w przypadku wybrania ekip z tej samej ligi mamy do czynienia z dedykowaną oprawą graficzną,
- Liga Mistrzów i Liga Europy - możliwość rozegrania pojedynczego meczu z oprawą wybranych rozgrywek - możliwe, że będzie można wybrać wszystkie ekipy ze Starego Kontynentu, niczym w PESie do edycji 2018,
- Mecz i rewanż - do tej pory możliwe do wybrania tylko po rozegraniu jednego szybkiego meczu,
- "Best of series" - wzorowana na amerykańskich play-offach możliwość zabawy, w której wybieramy, do ilu zwycięstw jednej ekipy rozgrywamy kolejne spotkania.

Tego samego dnia dowiemy się, jakie innowacje czekają nas w trybie FIFA Ultimate Team. Nieco wcześniej, bo 24 lipca, oficjalnie przedstawiony zostanie gameplay, prawdopodobnie z całą oprawą Ligi Mistrzów UEFA. Poza tym, możliwe, że poznamy jeszcze więcej szczegółów na temat najważniejszego licencyjnego nabytku tego sezonu.

Cześć po raz drugi!

Na stronie Electronic Arts poznaliśmy kilka szczegółów dotyczących nowości w grze FIFA 19. Oto i one:

- Pojawi się pełen oficjalny pakiet transmisyjny LM i (prawdopodobnie) LE oraz Superpucharu UEFA, poza tym w angielskiej wersji zapowiedziany został nowy duet komentatorów: Derek Rae i Lee Dixon,

- Liga Mistrzów pojawi się jako osobny tryb, oraz będzie połączona z trybami Szybkiego Meczu i Kariery; oprócz tego zawodnicy grający w Champions League i Europe League zostaną dodani do FIFA Ultimate Team,

- "Droga do Sławy: Mistrzowie" - będzie to ostatnia część przygód Aleksa Huntera, w której to młody Anglik będzie walczył o jedyne brakujące trofeum w jego klubowej karierze, czyli Puchar Mistrzów.

Witajcie!

Podczas konferencji EA Play, która odbyła się dziś wieczorem, ogłoszono, iż EA nabyło wyłączne prawa do piłkarskiej Ligi Mistrzów UEFA, a wszystko okrasił pierwszy trailer, który potwierdził ten fakt. Miłego oglądania!



AKTUALIZACJA: W opisie do trailera gry na YT widać również informację o licencji na rozgrywki UEFA Europa League. Wszystkie te rozgrywki będą dostępne zarówno w Trybie Kariery, "Drodze do Sławy: Mistrzowie" i FUT.

POPRZEDNIA

1

NASTĘPNA

REKLAMA

OSTATNIO DODANE

FACEBOOK