FIFA 10
Jak informuje portal sport.pl, Robert Lewandowski - zawodnik Lecha Poznań będzie na okładce polskiej wersji FIFA 10. We Wronkach miały miejsce zajęcia, w których brali udział wszyscy gracze "Kolejorza", oprócz właśnie Roberta, który to poleciał do Barcelony na sesję zdjęciową.
Bardzo dobra wiadomość nadeszła do nas z portalu Sweetpatch TV. Otóż Electronic Arts oraz Russian Premier League ogłosili, iż w FIFA 10 będzie dostępna najwyższa klasa rozgrywkowa Rosji, a więc tamtejsza Premier League. Takowa współpraca z EA ma być znaczącym krokiem w popularyzacji rosyjskiej piłki. Jest to dobra wiadomość dla większości fanów serii gier FIFA nie tylko w Rosji, ale także i w Polsce, bowiem ta liga często stawiana była na samej górze w liście życzeń graczy. Niestety jednak, z uwagi na późne podpisanie umowy, rosyjska Premier League nie zostanie włączona do platform nowej generacji (PS3, Xbox360), a jedynie dostępna będzie na wersji PC, PS2 oraz PSP (oczywiście mówimy teraz o FIFA 10).
Electronic Arts Polska oraz telewizja internetowa lookr.tv wystartowali z cyklem wywiadów Flash Gaduła, w których producenci najpopularniejszych gier odpowiadają na pytania fanów. Tak więc jest to doskonała okazja, aby dowiedzieć się coś o zbliżającej się produkcji EA - FIFA 10. Pytania można przesyłać na adres fg@lookr.tv do 28 czerwca, do 20:00.

Koczując dzisiaj nocną porą po sieci natrafiłem na krótki filmik z prezentacji FIFY 10 znajdujący się na stronie wp.tv. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, gdyż video te krąży po portalach i blogach już od jakiegoś czasu, ale tutaj mamy wersję z polskimi napisami. Tak więc zapraszam na krótki pokaz, w którym... a zresztą sami zobaczcie :)

Video - "Odmieniona FIFA 10"
Informacji na temat zbliżającej się FIFY 10 stale przybywa, a co za tym idzie, mamy coraz lepszy obraz tego, jaka ta gra rzeczywiście będzie. Dzisiaj informowaliśmy już Was o konkretach dotyczących wersji na platformy nowej generacji, teraz przyszła pora na kilka słów o edycji przeznaczonej na popularne PC-ety, a te opublikowane zostały na łamach portalu Gaming Access.

Jak twierdzi jeden z producentów gry - Luke Didd, na kształt FIFY 10 w bardzo dużej mierze mają/będą mieli wpływ użytkownicy for internetowych, którzy to od jakiegoś już czasu zgłaszali swoje uwagi, czy też sugestie względem przyszłej wersji 'kopanki' od EA Sports. Głównym marzeniem fanów serii jest next-genowa FIFA 10 na PC, lecz niestety marzenie to się nie spełni, przynajmniej nie w tym roku. Po wysłuchaniu wszystkich opinii producenci doszli do wniosku iż tegoroczna odsłona na 'blaszaki' będzie grą specjalną, zawierającą zarówno wiele elementów zaczerpniętych od jej rówieśniczek z konsol nowej generacji, jak i posiadającą szereg innowacji.

- nowy system kolizji - dzięki temu kolizje będą występowały rzadziej, będą bardziej realistyczne i co również ważne, będziemy mogli ich uniknąć
- bardziej realistyczny gameplay - szybsza reakcja zawodników na nasze komendy, nowe animacje = płynniejsze ruchy zawodników, poprawione przełączanie zawodników, system unikania wślizgów
- gra głową i podania krzyżowe - głównie nowa fizyka gry głową
- sędziowie - ich decyzje będą bardziej inteligentne i realistyczne, więcej animacji
Zgodnie z zapowiedzią, 5 czerwca oznacza pojawienie się kolejnych informacji na temat FIFY 10. Najnowsze wiadomości ukazały się na oficjalnej stronie FIFY 10, a dotyczą one wersji na platformy nowej generacji, czyli PS3 oraz Xbox360.

Nowatorskie sterowanie zawodnikami


- Drybling 360° - Pierwszy w historii gier piłkarskich prawdziwy system dryblingu 360° - niespotykana dotąd precyzyjna kontrola nad ruchami zawodnika podczas lawirowania między obrońcami.
- Nagradzanie uzdolnionych dryblerów - Zaawansowana technologia przechodzenia między animacjami pozwala uzdolnionym zawodnikom mijać obrońców w niesamowitym tempie dzięki możliwości szybkiego przechodzenia od jednego zwodu do drugiego, zupełnie niczym prawdziwe legendy światowych boisk.
- Swoboda gry fizycznej - Szersze prowadzenie piłki podczas dryblingu i nowy system kolizji dają mniej przewidywalną, ale jednocześnie bardziej emocjonującą walkę o piłkę między napastnikiem a obrońcą.

Gameplay Features


- Koncentracja na zawodniku - Usprawniona logika SI kontrolowania zawodnika. Oddajemy do Waszej dyspozycji 50 nowych cyklów ruchu, dzięki którym zawodnicy będą lepiej ustawiać się na boisku i będą poruszać się za piłką zgodnie z tempem akcji.
- Usprawniony system przyjmowania piłki - Zawodnicy będą teraz lepiej oceniać, w którym miejscu na boisku będzie im najłatwiej przyjąć nadlatującą piłkę, tak aby mogli szybciej ją sprowadzić na ziemię.
- Zaawansowane ustawianie się na boisku - Obrońcy wykonują z reguły wiele zadań jednocześnie i poruszają się bardziej inteligentnie po boisku, starając się zabezpieczyć luki pozostawione przez kolegów z zespołu, którzy zeszli ze swojej pozycji. W ataku zawodnicy lepiej analizują swoje położenie i ustawienie innych zawodników, lepiej kalkulują swoje biegi, żeby nie być na pozycji spalonej w chwili podania, tworzą korytarze do podań i różnicują sposób atakowania bramki przeciwnika.
- Dokładniejsze podania - Zawodnicy lepiej analizują sytuację na boisku, dzięki czemu mogą posyłać precyzyjne podania dające napastnikom więcej możliwości i więcej czasu na zgubienie obrońców.
- Realistyczne strzały - Usprawnienie systemu strzelania i fizyki piłki zaowocowało bardziej realistycznym zestawem zróżnicowanych strzałów, które sprawią, że zdobywanie bramek będzie jeszcze bardziej ekscytujące.
- Różnorodne opcje w obronie - Usprawniono wślizgi, tak aby najlepsi zawodnicy mogli dalej sięgnąć po piłkę i rzadziej powodowali faule. Usprawniona logika wybijania piłki daje obrońcom więcej możliwości w chwili dopadania do piłki przed napastnikiem. Obrońcy będą mieć więcej sposobów na zapobieganie zdobywaniu bramek przez przeciwnika, takich jak wślizgi w celu zablokowania dośrodkowania czy wybicie piłki przewrotką. Z drugiej strony mamy bardziej rygorystyczny system próby odbioru piłki bez wślizgu. Dzięki tym zmianom gra w obronie w grze FIFA 10 jest bardziej sprawą taktyki, niż zręczności.
- Usprawniona inteligencja bramkarzy - Różne usprawnienia wprowadzone dla graczy z pola oznaczały, że bramkarze musieli zyskać lepszą umiejętność przewidywania, kiedy mogą ruszyć po bezpańską piłkę, co sprawia, że dużo pewniej wychodzą z bramki. Nowa technologia animacji sprawia, że bramkarze będą wyglądać i zachowywać się bardzo realistycznie, co doda akcjom podbramkowym wiele atrakcyjności. Dopracowanie zachowania bramkarzy, dodanie kilku nowych reakcji (jak wybicie piłki z linii bramkowej) i ogólne usprawnienia SI poprawią ogólną skuteczność bramkarzy.

W odpowiedzi na opinie graczy - Członkowie społeczności gry FIFA rozegrali ponad 250 milionów meczów. Przy takich liczbach nie można zignorować opinii nadpływających od graczy. Uważne analizowanie tych opinii i usprawnianie gry na ich podstawie stało się integralną częścią strategii rozwoju gier FIFA. W grze FIFA 10 poprawiliśmy tak wiele aspektów gry zgłaszanych nam przez graczy, że nie sposób wymienić tu wszystkich. Najważniejsze z nich to lepsze zrównoważenie wysokich podań prostopadłych, lepsza SI bramkarzy, bardziej realistyczna fizyka strzałów (w tym mniejsza liczba strzałów trafiających w słupek lub poprzeczkę), realistyczne animacje biegu i poruszania się, usprawniona implementacja zasad spalonego i przywileju korzyści oraz dużo bardziej emocjonująca rozgrywka dzięki zwiększeniu płynności gry i szybszym rzutom wolnym.

Autentyczny tryb menedżerski


- Realistyczne mecze - Minuta po minucie, w trybie menedżerskim możesz podejmować decyzje w oparciu o słabe i mocne strony Twojego zespołu, w tym formę boiskową poszczególnych zawodników, siłę poszczególnych linii oraz formacje obu zespołów.
- Realistyczny rozwój zawodników - Rozwój Twoich zawodników zależy od wielu czynników, tak jak w rzeczywistym klubie. Gra uwzględnia takie aspekty jak warunki panujące w klubie oraz oczekiwania wobec zawodnika.
- Bogaty świat piłkarski - W trybie menedżerskim zanurzasz się głęboko w świat piłki nożnej - formacje i składy dobrane do wagi meczu, cotygodniowe batalie transferowe, plotki z rynku itp.

To bardzo dobrze, że producenci przybrali taką strategię rozwoju gier z serii FIFA, która to bazuje na opiniach graczy z całego świata, bowiem kto inny jak nie fani wiedzą co dla FIFY najlepsze. Po przeczytaniu wyżej podanych informacji, można dojść do wniosku, że programiści ze stajni EA faktycznie nie próżnują i starają się dopracować FIFA 10 w każdym, nawet najdrobniejszym calu. Większa inteligencja zawodników praktycznie w każdej sytuacji boiskowej, tak i naszych podopiecznych, jak i przeciwników (co bardzo ważne), skutkowałaby "grywalnością" na bardzo wysokim poziomie - taką właśnie zapowiada koncern EA Sports. W trybie menedżerskim (jak widać po zamieszczonych informacjach) zostaną naprawione podstawowe błędy, m.in. progres piłkarzy, czy też zachowanie otoczenia. Niestety to wydaje się być mało, aczkolwiek jeszcze dużo czasu przed nami, więc zdążymy się jeszcze czegoś dowiedzieć. Jeśli rzeczywiście te suche papierowe fakty przełożą się na samą grę, i choć "rewolucja" nie jest zapowiadana, to ciężka praca producentów zaowocuje ponownie wielką ilością sprzedanych pudełek, a nawet być może... mniejszą falą krytyki. Ta z kolei jak przystało na ową serię gier, głównie skupi się na wersji PC, o której to wiemy jeszcze niewiele. Jedno jest pewne. Wersje na PS3 oraz Xbox360 będą jeszcze lepsze niż w FIFA 09, tak więc konkurent, Pro Evolution Soccer 2010 - może zostać w tyle.

I stało się! W nasze monitory już dzisiaj wpadają pierwsze screeny z FIFY 10, a także oficjalne informacje o tym, co ulegnie zmianie w tegorocznej produkcji ze stajni EA Sports. Na początek kilka słów o zdjęciach z gry. Jak widzicie po obrazkach załączonych niżej, grafika nieco się zmieni względem tej z FIFY 09. Cud, miód i orzeszki :) Jeśli te dwa screeny zamieszczone w newsie Wam nie wystarczają, w co nie wątpię, to warto jest odwiedzić stronę Video Games Zone, gdzie znajdziecie 8 zdjęć z wersji next-genowej! Oprawa wizualna wygląda olśniewająco, co szczególnie pokazuje nam obrazek numer 2. Piłkarze wyglądają jakby byli żywcem wyciągnięci z relacji meczowej oglądanej na płaskim telewizorze, w jakości HD! Czyżby nasi kibice zgromadzeni na trybunach zmienili troszkę swoje kształty...? W poszukiwaniu jeszcze większej dawki zrzutów ekranu z FIFY 10 możecie udać się na portal Sweetpatch TV, gdzie odnajdziecie szeroką galerię screen'ów.

To nie wszystkie dobre wieści na dzisiaj, bowiem wspomniana już wyżej strona Sweetpatch TV opublikowała na swoich łamach informacje dotyczące FIFY 10 zarówno w wersji na PC, jak i na konsole nowej generacji. A więc do rzeczy...

FIFA 10 Next Gen: PS3 i Xbox360


- Nowa inteligencja i ruchy graczy - m.in: ponad 50 nowych ruchów, piłkarze poruszają się z odpowiednią prędkością
- Poprawione reakcje bramkarskie
- Poprawione rotacje zawodników na boisku (ruchy formacji)
- Ulepszony system podań
- Dryblowanie możliwe w 360 stopniach
- Nowe zwody
- Ulepszony system kolizji
- Manager Mode: większy realizm rozgrywki, autentyczne transfery, bardziej wiarygodny rozwój graczy

FIFA 10 PC


Zmiany głównie dotyczyć będą gameplay'a, a także trybów sieciowych (eliminacja błędów). Różnica między wersją na PC, a wersjami na konsole nowej generacji nadal będzie wysoka. Powód? Ten sam co poprzednio - 'słabe komputery graczy'. Mimo wszystko są zapewnienia iż silnik gry zmieni się znacząco. Nie ma co się na zapas odwracać od kupna FIFY 10 na PC, ponieważ informacji o tej edycji będzie jeszcze na pewno wiele.
- Poprawiony system kolizji
- Ulepszony system mijania zawodników

W FIFA 10 dostrzeżemy też mian, które tyczyć się będą wszystkich wyżej wymienionych wersji platformowych. Tak i nasi podopieczni, jak i ci sterowani przez komputer będą poruszali się po boisku bardziej jak prawdziwi piłkarze ze świata realnego, aniżeli jak stłumieni kopacze z FIFY 09. Autorzy zapewniają iż kosmetycznym zmianom poddana zostanie tocząca się piłka, natomiast dalekie podania np. od skrzydła do skrzydła będą bardziej precyzyjne.

Więcej informacji znajdziecie tutaj. Zapraszamy do komentowania doniesień na naszym Forum.

Jak podaje portal informacyjny gram.pl, dziennikarze francuskiego magazynu PSM3 poznali pierwsze szczegóły na temat FIFY 10. Choć EA oficjalnie tegoroczną wersję gry FIFA zapowie dopiero na targach E3 (pierwsze dni czerwca), to jak się okazuje, 'oficjalnie' nie stanowi żadnej czasowo bariery informacyjnej.

Głównym celem programistów jest ulepszenie szaty graficznej, poprawienie tak ważnego aspektu gry jakim jest gameplay, i co równie ważne, w Trybie Managera także zobaczymy kilka dość istotnych zmian. Na rozgrywkę będą miały wpływ indywidualne cechy zawodników, ich umiejętności, a także wiek. Zmianie ulegnie system zwodów, podań, nowością będą 360 stopniowe ruchy zawodników, a prędkość gry zostanie zmniejszona. Zarówno nasi podopieczni, jak i piłkarze sterowani przez komputer - będą inteligentniejsi. W Trybie Managera natomiast, jeśli będziemy chcieli pozyskać jakiegoś gracza, będziemy musieli spełnić wiele wymogów. Murem dla takiej transakcji okazać się może np. prestiż klubu, a nawet to czy gramy w europejskich pucharach, czy też nie. Wszystko to ma działać także w drugą stronę.

Premiera FIFY 10 zapowiadana jest na 2 października.

Rozpoczął się krótki kilkudniowy okres, w którym zebrali się producenci EA Sports odpowiedzialni za tworzenie gry FIFA 10. Na spotkanie w Kanadzie przybyła także dość liczna grupa redaktorów z całej Europy reprezentujących swoje portale informacyjne dotyczące gier FIFA. Impreza w Vancouver została zorganizowana w celu przetestowania gry FIFA 10 w wersjach konsolowych, a także na PC. Ważnym założeniem tego spotkania, było podzielenie się z producentami swoimi uwagami, a także sugestiami dotyczącymi gier FIFA, w tym przypadku z naciskiem na FIFA 10. Informacji o tegorocznej produkcji EA jednak nie zdradzono, gdyż prawa do pierwszych oficjalnych wiadomości ma konkretny portal informacyjny, a na te będziemy musieli jeszcze troszkę poczekać, bo do 5 czerwca. Niżej załączam Wam dwa filmiki... w wersji anglojęzycznej.





Na koniec życzę Wam cierpliwości w wyczekiwaniu na oficjalne przecieki w sprawie FIFY 10, gdyż prawdopodobnie w nasze ręce trafią screeny :)
Okres fascynacji (lub też nie) grą FIFA 09 powoli dobiega końca, a co za tym idzie, małymi kroczkami zbliża się kolejna wersja produkcji ze stajni EA Sports - FIFA 10. Ten okres przejścia, który chyba się już zaczyna, jak co roku bogaty jest w różnego rodzaju informacje dotyczące następnej edycji gry. Ulubionymi faktami są screeny czy też trailery, choć i te potrafią niestety nas bezczelnie okłamać. Nie brak jest również plotek i domysłów, opartych na mniej lub bardziej sensownych podstawach. Krótko mówiąc - spekulacje trwają. I tym zajmujemy się my - fani gier z serii FIFA, natomiast sami twórcy już przygotowują się do wydania FIFY 10, która zawita do naszych domów tej jesieni. 'Zawita' być może dosłownie, bowiem krążą plotki, iż EA wycofa się ze swoimi pudełkami, a sama 'kopanka' przesyłana będzie wyłącznie za pomocą internetu. Przechodząc już do sedna sprawy...

My też mamy wpływ na to, w jakiej postaci otrzymamy grę FIFA z liczbą 10 u końcu nazwy. Wpływ choć znikomy, bo ograniczający się zaledwie do sugestii, czasem może przynieść oczekiwane rezultaty. To czy rzeczywiście producenci z firmy EA Sports biorą pod uwagę nasze pomysły i uwagi, czy też nie - to już inna bajka, której zakończenia raczej nie poznamy. Tajemnica poliszynela. Bardzo dużo takowych sugestii co do FIFY 10 ukazało się na naszym Forum, gdzie użytkownicy dzielili się swoimi marzeniami. Teraz przyszedł czas na małe podsumowanie.

FIFA 10 grą idealną, czyli nasze marzenia - czytaj więcej
W sieci pojawiły się kolejne informacje o grze FIFA 10. Tak, FIFA 10. Jak donoszą zagraniczne serwisy, między innymi niemieckie oraz holenderskie, klamka zapadła, i tegoroczna odsłona będzie nosić nazwę właśnie FIFA 10. Spekulowano, że najnowsza jesienna wersja zwać się będzie FIFA 2010, a nawet FIFA X, lecz jak widać firma EA Sports postawiła na tę bardziej 'nowoczesną' nazwę, która zawierać będzie w sobie zaledwie dwie cyfry, dzięki czemu ta bardziej prymitywna, a mianowicie FIFA 2010 nie została uwzględniona.

To jednak nie wszystkie informacje na temat wspomnianej 'kopanki'. Na łamach forum - Electronic Arts UK Community jeden z producentów wersji next-genowej (PS3, Xbox 360) FIFY 10 ujawnił kilka dość ciekawych wiadomości, z których wynika na czym w tym roku szczególnie skupią się twórcy gry. Wg niego znacznej modyfikacji ulegnie jeden z najważniejszych trybów gry, a mianowicie Tryb Managera. Wyeliminowanych zostanie większość napotkanych błędów, a system rozgrywek i układ tabeli ligowych stanie się bardziej realistyczny. Zmianie ulegnie także system transferów, wprowadzone zostaną elementy wzbogacające oraz utrudniające możliwość przeprowadzania takowych transakcji, dzięki czemu szeroka paleta możliwości ruchów na rynku transferowym znacznie się skurczy względem poprzedniczek. Jak się okazuje, fizyka gry jest kolejnym priorytetem jaki postawili sobie producenci, bowiem poprawiony zostanie system mijania zawodników. W FIFA 09 ta kwestia jest bardzo naciągana, a piłkarze mają bardzo ograniczone ruchy, przez co sytuacja w której tracisz piłkę w polu karnym jest na porządku meczowym. Trwają prace także nad usprawnieniem lotu piłki i ustawień, przemieszczania się poszczególnych formacji na boisku. Oprócz tego, w wypowiedzi EA_JaramilloSantiago można wyczytać, że w grze FIFA 10 zobaczymy także ulepszone podania, ogólnie gameplay, a także 'poprawę atmosfery', cokolwiek to znaczy.

Myślę, że jak na początek kwietnia, to ilość informacji o następnej odsłonie FIFA jest naprawdę spora, ale jak wiadomo, należy do nich podejść z lekkim dystansem.
Mamy dopiero marzec, w zasadzie za kilka dni już kwiecień i świat już obiegła informacja o FIFA 10, czy tam FIFA 2010, tego jeszcze nie wiemy. Jak widać na ciekawostki jeszcze nie jest za wcześnie, zdziwieni? Spokojnie, spokojnie, niestety nie mamy żadnej informacji czysto technicznej o samej grze :) Jak podaje holenderski serwis FIFA Benelux, FIFA 10 ukaże się nie tylko na znane już Wam konsole z pod znaku FIFY i telefony komórkowe, ale także na przenośne mini urządzenia, czyli iPhone oraz iPod Touch. FIFY nigdy za wiele, więc być może i na uznanego Pegasusa też doczekamy się wersji..? Natomiast na plotki z pierwszego zdarzenia niestety musimy jeszcze troszkę poczekać.
Wesołych świąt! Właśnie z tej okazji razem z moim kolegą Ralfem, trochę zapomnianym, bo nieaktywnym, publicystą, napisaliśmy bardzo ciekawy felieton w sam raz na przerwę świąteczną.
W naszym wspólnym tworze zderzają się poglądy i marzenia "fifomaniaka", czyli mnie, oraz "innowiercy", jak sam siebie Ralf nazywa. Przedstawiliśmy w ciekawy sposób, to czego oczekujemy oraz to co jest prawdopodobne do zobaczenia. Artykuł, niby żaden rewolucyjny, zawiera również krótką lekcję ekonomii oraz kawałki naszych autobiografii;-).

Wszystkich spragnionych nowych artykułów serdecznie zapraszamy!
FIFA następnej dekady - dziecko Jima i Ralfa
REKLAMA

OSTATNIO DODANE

FACEBOOK